Oбщи условия на магазина

ОБЩИ УСЛОВИЯ НА МАГАЗИНА

в сила от 09.08.2021 г.

 

Общи условия на магазин Primagran

  1. ДЕФИНИЦИИ
  2. ДАННИ ЗА КОНТАКТ
  3. ПОДАВАНЕ НА ПОРЪЧКА
  4. СТОЙНОСТ НА ПОРЪЧКАТА
  5. ПЛАЩАНИЯ
  6. ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКАТА
  7. ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА
  8. ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА - ИЗКЛЮЧЕНИЯ
  9. РЕКЛАМАЦИИ
  10. ИЗВЪНСЪДЕБНИ МЕТОДИ ЗА РЕКЛАМАЦИИ И ТЪРСЕНЕ НА ОБЕЗЩЕТЕНИЯ
  11. ЛИЧНИ ДАННИ
  12. ТЕХНИЧЕСКИ ИЗИСКВАНИЯ
  13. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
  14. ОБРАЗЕЦ НА ФОРМУЛЯР ЗА ОТТЕГЛЯНЕ ОТ ДОГОВОРА

Онлайн магазинът www.primagran.bg се грижи за правата на потребителите и предприемачите по отношение на правата на потребителите. Потребител и предприемач с права на потребител не може да се откаже от правата, предоставени му по силата на Закона за правата на потребителите. Договорните разпоредби, които са по-малко благоприятни за потребителя или предприемача по отношение на правата на потребителите, отколкото разпоредбите на Закона за правата на потребителите, са нищожни и вместо тях се прилагат разпоредбите на Закона за правата на потребителите. Поради това разпоредбите на настоящите Общи условия нямат за цел да изключат или ограничат правата на потребителите или предприемачите относно правата на потребителите, които им се полагат по силата на повелителните разпоредби на закона, а всички възможни съмнения относно правата на потребителя се тълкуват в полза на потребителя или предприемача. При несъответствие между разпоредбите на настоящите Общи условия и гореспоменатите разпоредби, последните имат предимство и се прилагат.

§ 1 Дефиниции

  1. Работни дни - дните от понеделник до петък, с изключение на официалните празници.
  2. Потребител - Купувач, който е потребител по смисъла на Гражданския кодекс.
  3. Предприемач с правата на потребител - Купувач, който е физическо лице, сключващо договор, пряко свързан с неговата/нейната стопанска дейност, когато съдържанието на този договор показва, че той няма професионален характер за това лице, произтичащ по-специално от предмета на неговата/нейната стопанска дейност,
  4. Потребителски профил - безплатна функция (услуга) на Магазина, регламентирана с отделни правила, достъпна в Магазина, която позволява на Купувача да създаде индивидуален потребителски профил в Магазина. (Отидете на Условия за ползване на потребителския профил)
  5. Купувач - всяко лице, което извършва покупки в Магазина.
  6. Общи условия - тези Общи условия.
  7. Магазин - онлайн магазинът "Primagran", управляван от продавача на следния адрес www.primagran.bg
  8. Продавач – Primagran Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Żuławki 15 C, 82-103 Stegna, Polska (Примагран Дружество c ограничена отговорност, ул. Жулавки 15 С, 82-103 Стегна, Полша) вписано в Търговския регистър от Районния съд за Гданск-север в Гданск, VII Търговско отделение, под номер ЕИК: KRS 0000367567, данъчен номер: 9571039974, полски Булстат: 221041203, регистрационен номер за опаковки: BDO 000150841, с дружествен капитал 500 000,00 PLN.

§ 2 Данни за контакт

  1. Пощенски адрес : Primagran Sp.z o.o., Żuławki 15C, 82-103 Stegna, Polska.
  2. Адрес за връщане: Magazyn Primagran Sp. z o.o., ul. Starocińska 8 , 82-100 Nowy Dwór Gdański, Polska.
  3. Адрес e-mail[email protected]
  4. Телефонен номер +35924916276

§ 3 Подаване на поръчка

  1. За да направите покупка в магазина (сключване на договор за продажба), първо трябва да добавите стоки в количката си.
  2. След това купувачът избира начина на доставка на стоките, начина на плащане на поръчката и предоставя своите данни (включително адреса за доставка на поръчката).
  3. В момента, в който Купувачът потвърди съдържанието на направената поръчка и приеме съдържанието на Общите условия, между Купувача и Продавача се сключва договор за продажба при условията, посочени в Общите условия, при спазване на алинея 4 за случаите, в които Купувачът е избрал да плати предварително за направената поръчка.
  4. Ако Купувачът е решил да плати предварително за поръчката, договорът за продажба се сключва, при условие че поръчката е платена в срока, посочен в § 5 от Общите условия. След изтичането на този период поръчката ще бъде анулирана.
  5. Продавачът трябва да предостави на Купувача потвърждение за сключването на договора за продажба на траен носител в разумен срок след сключването му, най -късно при доставката на стоката.
  6. Купувачът може да извършва покупки, като използва Потребителски профил или без да създава Потребителски профил, като предостави данните си еднократно в посочения формуляр за поръчка в Магазина.
  7. За Купувач, който също е предприемач, обработката на поръчката е възможна само ако във формуляра за поръчка е въведен активен ДДС или ДДС номер в ЕС (VIES).

§ 4 Стойност на поръчката

  1. Цените, посочени в Магазина, са брутни, т.е. включват ДДС.
  2. Общата стойност на поръчката се състои от цената на стоките и разходите за доставка на стоките, посочени в Магазина.

§ 5 Плащания

  1. Купувачът може да заплати закупените в магазина стоки в зависимост от начина на плащане, избран при подаване на поръчката:

а) чрез банков превод по банковата сметка на Продавача,

b)чрез платформата за плащане PayU - с избора на този метод Купувачът приема: „Общи условия за единична платежна транзакция PayU“

с) чрез наложен платеж в момента на доставката.

  1. Ако Купувачът е избрал начина на плащане, посочен в раздел 1, буква а), той трябва да плати за поръчката до 7 работни дни от сключването на договора за продажба.
  2. Продавачът уведомява, че поради спецификата на начина на плащане, посочен в параграф 1, буква b), извършването на плащане по този начин е възможно само веднага след подаване на поръчката.
  3. Когато купувачът е избрал начина на плащане, посочен в параграф 1, буква с), и общата стойност на поръчката надвишава равностойността на 1000 лв. Продавачът си запазва правото да се въздържи от реализация на поръчката. В този случай Продавачът незабавно ще информира Купувача за спирането на реализацията на поръчката.

§ 6 Изпълнение на поръчката

    1. Стоките, закупени в Магазина, се доставят чрез куриерска фирма от склада на Продавача, разположен в Полша.
    2. Срокът за изпълнение на поръчката е до 7 работни дни, освен ако в Магазина не е посочен по -кратък период. Ако Купувачът направи поръчка за повече от 3 броя мивки, срокът за обработка на поръчката може да бъде удължен, но с не повече от 14 работни дни.
    3. Срокът на реализация на поръчката започва да тече от датата на сключване на договора за продажба, при спазване на алинея 5.
    4. Ако поръчката се състои от няколко продукта, времето за изпълнение на цялата поръчка е времето за реализация на продукта с най-дълго време за изпълнение.
    5. Ако Купувачът е решил да извърши плащането, посочено в § 5, ал. 1, букви а) и b), изпълнението на поръчката започва след получаване на плащането за закупените стоки от Продавача.
    6. Стоките се доставят на територията на България.
    7. Продавачът е задължен да доставя стоки без дефекти. Правилото, описано в предходното изречение, не се прилага за стоки, маркирани в магазина като стоки от категория В, т.е. когато даден дефект представлява основание за намаляване на продажната цена.
    8. След като направи поръчката, Продавачът може да поиска от Купувача:

а) попълване на анкета, или

b) да изпрати покана на Купувача на посочения при поръчката електронен адрес и/или телефонен номер за попълване на анкета с цел да се установи мнението на Купувача относно сделката с Продавача, която Купувачът може да използва или не.

§ 7 Отказ от договора

(Право, с което разполага само Потребителят, а от 1 януари 2021 г. и за сключените след тази дата договори от предприемачи с правата на потребител)

  1. Потребител и Предприемач с правата на потребители имат право да се откажат от договора, сключен с Продавача чрез Магазина, при спазване на § 8, ал.1 от Общите условия, в срок от 30 дни, без да посочва причината за това.
  2. Срокът за отказ изтича 30 дни след датата:

а) когато Потребителят или Предприемачът с правата на потребител влезе във владение на стоката или когато трета страна, различна от превозвача и посочена от Потребителя или Предприемача с права на потребител, влезе във владение на стоките ,

b) когато владението на последната стока е преминало към Потребителя или Предприемача с права на потребител, или когато владението на последната стока е преминало към трета страна, различна от превозвача и посочена от Потребителя или Предприемача с права на потребител, в случай че договорът включва прехвърляне на собствеността на няколко стоки, които се доставят отделно.

  1. За да може Потребител или Предприемач с права на потребител да упражни правото си на отказ, той трябва да информира Продавача, като използва данните, посочени в § 2 от Общите условия, за решението си да се откаже от договора чрез недвусмислено изявление (например писмо, изпратено по пощата, или информация, изпратена по електронна поща).
  2. Потребител или Предприемач с права на потребител може да използва образеца на формуляр за отказ в края на Общите условия, но това не е задължително.
  3. За да се спази срокът за отказ, е достатъчно Потребителят или Предприемачът с права на потребител да изпрати информация за упражняването на правото си на отказ преди изтичането на срока за отказ.
  4. В случай на отказ от сключения договор Продавачът връща на Потребителя или Предприемача с права на потребител всички плащания, получени от него, включително разходите за доставка на стоките (с изключение на допълнителните разходи, произтичащи от избрания от Потребителя/Предприемача с права на потребител начин на доставка, различен от най-евтиния обичаен начин на доставка, предлаган от Продавача). Връщането се извършва незабавно и във всички случаи не по-късно от 14 дни от датата, в която Продавачът е информиран за решението на Потребителя или Предприемача с права на потребител да упражни правото си на отказ, при спазване на алинея 9.
  5. Плащането се връща от Продавача по банковата сметка, предоставена от Потребителя/Предприемача с правата на потребител. Във всеки случай Потребителят / Предприемачът с права на потребител няма да начислява такси във връзка с това връщане.
  6. Продавачът може да задържи връщането на плащанията, получени от Потребителя, докато не получи обратно стоките или докато Потребителят не представи доказателства, че е изпратил обратно стоките, в зависимост от това кое от двете събития настъпи първо.
  7. Продавачът изисква стоките да бъдат върнати на посочения адрес: Magazyn Primagran, ул. Starocińska 8 , 82-100 Nowy Dwór Gdański, Полша, незабавно и във всеки случай не по-късно от 14 дни от датата, в който Потребителят/Предприемачът с права на потребител е информирал Продавача за отказа си от договора за продажба. Срокът е спазен, ако Потребителят или Предприемачът с права на потребител изпрати обратно стоките преди изтичането на 14-дневния срок.
  8. Потребителят или Предприемачът с права на потребител поема преките разходи за връщането на стоките.
  9. Ако стоките поради своето естество (например поради размера си) не могат да бъдат върнати по пощата по обичайния начин, Потребителят или Предприемачът с права на потребител ще трябва да поеме и преките разходи за връщането на стоките.
  10. Потребителят или Предприемачът с права на потребител носи отговорност за всяко намаляване на стойността на стоките в резултат на тяхната употреба, надхвърлящо необходимото за установяване на естеството, характеристиките и функционирането на стоките.
  11. Освен това, Продавачът информира, че в момента на доставка на стоките на Потребителя или Предприемача с права на потребител или получаването им от Купувача/Предприемача - рискът от случайна загуба или повреда на стоката преминава на Купувача и от този момент той е този, който носи отговорност за стоката.
  12. Във връзка с алинея 13, Продавачът препоръчва върнатите стоки, поради тяхното естество, да бъдат правилно обезопасени за периода на транспортирането им до Продавача.
  13. В случай че върнатите стоки са повредени на етапа на изпращането им обратно от Потребителя или от Предприемача с права на потребител към Продавача, Продавачът информира Потребителя или Предприемача с права на потребител за този факт, като незабавно му предоставя документи за повредата. Потребителят или Предприемачът с потребителски права трябва в срок от 3 дни от получаването на тази документация да заяви желанието си да приеме обратно повредените стоки. Ако след горепосочения срок няма информация за желанието за приемане на повредените стоки, Продавачът има право да се утилизира повредените стоки. Потребителят или Предприемачът с права на потребител, въз основа на получените от Продавача документи, може да поиска от превозвача обезщетение за повредената стока. 

§ 8 Отказ от договора - изключения

  1. Правото на отказ от договор от разстояние, посочено в § 7, не се прилага по отношение на Потребител или Предприемач с права на потребител за следните договори:

а) в който продаваните предмети са вещи, които след доставката, поради тяхното естество, са неразривно свързани с други вещи;

б) когато предметът на доставката е несглобяема стока, произведена по спецификациите на Потребителя/Предприемача с права на потребител или с цел задоволяване на неговите/нейните индивидуални нужди.

  1. Продавачът уведомява, че ако по искане на Потребителя/Предприемача с права на потребител и в съответствие с неговата спецификация, Продавачът направи промени в готовите стоки (напр. пробиване на допълнителни отвори, разширяване на отворите и др.) Потребителят или Предприемачът с права на потребител няма да има право да върне стоката (да се откаже от договора) в съответствие с чл. 38, точка 3 от Закона за правата на потребителите.
  2. Продавачът уведомява, че ако Потребителят или Предприемачът с права на потребител направи промени в закупената стока, например чрез избиване или пробиване на отвори в подфрезованата мивка, Потребителят или Предприемачът с права на потребител няма да има право да върне стоката (да се откаже от договора).

§ 9 Рекламации

  1. Когато се окаже, че стоката има дефект, Потребителят или Предприемачът с права на потребител за договори, сключени след 01.01.2021 г., има право да предяви рекламация на дефектната стока въз основа на гаранцията, регламентирана в Гражданския кодекс.. Не подлежат на рекламация дефекти на Мивките, които представляват основание за класифицирането на дадена Мивка като продукт от категория В и следователно намаляват продажната цена на дадената мивка.
  2. Когато се окаже, че стоката има дефект, Потребителят или Предприемачът с права на потребител за договори, сключени след 01.01.2021 г., има право да предяви рекламация съгласно условията и в сроковете, определени в Гражданския кодекс:

а) да подаде декларация за намаляване на цената,

b) при съществен дефект - да подаде заявление за отказ от договора,

с) да изиска замяна на вещта на на такава без недостатъци,

d) да поиска отстраняване на дефекта.

  1. По отношение на Предприемач, различен от Предприемач с права на потребител, се изключва всякаква отговорност на Продавача, доколкото това е позволено от закона, (включително по силата на търговска гаранция, както и за претърпени вреди), свързана с Общите условия.
  2. Ако за стоката е предоставена гаранция, информацията за нея ще бъде включена в описанието на стоката в Магазина.
  3. Продавачът моли за изпращане на рекламацията, въз основа на търговската гаранция, по електронна поща или в писмен вид на посочения в § 2 от Общите условия  адрес.
  4. За да бъде разгледана рекламацията, подадена в рамките на търговската гаранция, ако е необходимо, Потребителят или Предприемачът с права на потребител за договори, сключени след 01.01.2021 г., е длъжен за сметка на Продавача да достави дефектната стока на пощенския адрес на Продавача, посочен в § 2 от Общите условия.
  5. Продавачът препоръчва в рекламацията да се включи следната информация: идентификационни данни на Купувача, кратко описание на дефекта, моментът на установяване на дефекта и искането за разрешаване на рекламацията от купувача.
  6. В случай на видима повреда, т.е. повреда, която може да се види веднага, без да се отваря пратката (напр. повреда на кашона), Купувачът трябва да изиска от доставчика на пратката съставянето на протокол или да откаже приемането на пратката.
  7. В съответствие с член 545, § 2 от Гражданския кодекс, Купувачът е длъжен да прегледа пратката в обичайното за този вид пратки време и по обичайния начин; ако установи, че по време на превоза е настъпила загуба или повреда на стоката, той е длъжен да извърши всички необходими действия за определяне на отговорността на превозвача.
  8. Уведомлението за щети, които не могат да се видят отвън и които Купувачът е открил след приемането на пратката, трябва да бъде направено в рамките на 7 дни от приемането на пратката.
  9. Изискването, посочено в алинея 10, е свързано с ограниченията, произтичащи от Закона за транспорта.
  10. Рекламации относно функционирането на Магазина трябва да се изпращат по електронен път на адреса на електронната поща, посочен в § 2, алинея 2 от Общите условия.
  11. Продавачът е длъжен да разгледа всяка рекламация в период от 14 дни.
  12. Няма да се вземат под внимание евентуални рекламации, свързани с несъответствието на мивката в шкафа поради инсталирането на аксесоари в допълнителните отвори. Предлаганият размер на шкафа, посочен на интернет страницата на Primagran, не взема предвид допълнителните отвори, направени по искане на Потребителя/Предприемача с права на потребител.

 

§ 10 Процедури за извънсъдебно разглеждане на рекламации и обезщетения

  1. В ситуация, в която процедурата по рекламация не носи очаквания от Потребителя резултат, Потребителят може да използва, освен другото:

а. безплатна медиация, провеждана от компетентния Областен инспекторат за търговска инспекция, до която трябва да се подаде искане за медиация. Списъкът на инспекторатите е наличен тук:https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595,

b. безплатно съдействие на съответния постоянен арбитражен съд за защита на потребителите, действащ към Областния инспекторат за търговска инспекция, до който трябва да се подаде молба за разглеждане на въпроса пред арбитражния съд. Списъкът на съдилищата е наличен на адрес https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596,

с. безплатна помощ от общински или околийски обществен защитник на потребителите,

d. Онлайн платформа на ODR, достъпна на адрес http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 11 Лични данни

  1. Администратор на личните данни на Купувачите, предоставени на Продавача във връзка с Магазина, е Продавачът.
  2. Личните данни на Купувача се обработват основно въз основа на договора и за целите на неговото изпълнение в съответствие с принципите, заложени в Общия регламент на Европейския парламент и Съвета (ЕС) относно защитата на данните (GDPR). Подробна информация за обработката на данни от страна на Продавача се съдържа в Политика за поверителностпубликувана в Магазина.

§ 12 Технически изисквания

  1. За да се използва Магазинът, е необходимо да имате устройство с уеб браузър, осигуряващ правилното функциониране на JavaScript и cookies файловете, с достъп до интернет, а за извършване на покупки в Магазина - и активна електронна поща.

 § 13 Заключителни разпоредби

  1. Договорът за продажба, сключен въз основа на тези разпоредби, се отнася до конкретна и еднократна поръчка - той се сключва за целта и за времето на реализацията му. Всяка поръчка изисква отделно приемане на Общите условия.
  2. Всяка препоръка от страна на Продавача, съдържаща се в Общите условия, има по отношение на Потребителя или Предприемача с права на потребител само характер на необвързващо указание, което Потребителят/Предприемачът с права на потребител може, но не е длъжен, да използва. Неизпълнението на препоръките на Продавача от страна на Потребителя или Предприемача с права на потребител по никакъв начин не засяга правата на Потребителя или Предприемача с права на потребител, и по-специално не засяга правата, свързани с гаранцията и отказ от договора, посочени в § 7 от Общите условия.
  3. Независимо от правата, посочени в § 7 от Общите условия, всяка страна по договора има право да се откаже от договора в случай на забава на другата страна да изпълни задължението си в срока, посочен в договора за продажба, без да е необходимо да се определя допълнителен срок. Тази разпоредба не засяга правата на Потребителя или Предприемача с права на потребител в съответствие със закона.
  4. Предоставянето на незаконно съдържание от страна на Купувача е забранено.
  5. Договорите, сключени във връзка с Магазина, се сключват на български.
  6. При наличие на спорове с Купувач, който е предприемач, с изключение на Предприемачи с права на потребител, компетентният съд е съдът, компетентен по седалището на Продавача.

 

По-долу се намира формуляр за отказ от Общите условия, който може да се използва от Потребител или Предприемач с права на потребител, но това не е задължително:

 

ОБРАЗЕЦ НА ФОРМУЛЯР ЗА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА

(този формуляр трябва да бъде попълнен и върнат само при желание за отказ от договора)

 

адрес за връщане: Magazyn Primagran Sp. z o.o., ul. Starocińska 8 , 82-100 Nowy Dwór Gdański, Polska

(Primagran Sp. z o.o., ул. Starocińska 8 , 82-100 Nowy Dwór Gdański, Полша)

 

Primagran Sp. z o.o., Żuławki 15C,

82-103 Stegna, Polska, e-mail: [email protected]

(Примагран Дружество c ограничена отговорност, ул. Жулавки 15 С, 82-103 Стегна, Полша)

 

Аз, долуподписаният _____________________________________________________ с настоящето Ви информирам, че се отказвам от договора за продажба на следните артикули:

 

- Дата на получаване ____________________________________________________________________

- Име и фамилия на потребителя ________________________________________________________

- Наименование на предприемача с права на потребител __________________________________________

- Адрес ____________________________________________________________________________

- Номер на банкова сметка, на която трябва да се върнат средствата във връзка с отказа от договора: ___________________________________________________________________________

 

- Подпис на Потребителя / Предприемача с права на потребител __________________________________________

(само ако формулярът е изпратен на хартия)

 

- Дата ………………………………… ..

*) ненужното се зачерква